Subject: Enefit Connect OÜ projekti kooskõlastamine
From: "Hardo Aun" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Triinu Mänd <[email-masked]>
Date: Fri, 1 Dec 2023 14:54:11 +0200

Tere

Saadan uuesti kooskõlastamisele Enefit Connect OÜ projekti.

Lugupidamisega,

Hardo Aun

Projektijuht-projekteerija (Elekter, Side, Valgustus)

THS Projekt OÜ

Tel: +372 58009470

[email-masked]

From: Triinu Mänd <[email-masked]>
Sent: Tuesday, November 28, 2023 11:07 AM
To: Hardo Aun <[email-masked]>
Subject: RE: Enefit Connect OÜ projekti kooskõlastamine - Tagasiside
28.11.2023

Teie 01.11.2023

Meie 28.11.2023 nr 7.1-2/23/22875-2

Hardo Aun

THS Projekt OÜ

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

01.11.2023 esitasite Transpordiametile kooskõlastamiseks THS PROJEKT OÜ
töö nr P23004; LR8427 „Rebase elektritootja (500 kW ja üle) liitumine“
elektritrassi asendiplaani ning taotluse.

Tehnovõrk on projekteeritud riigitee nr 8 Tallinn – Paldiski km
22,31-22,43 ning riigitee nr 11193 Kumna - Vääna km 0,00-0,93 teemaadele
ja kaitsevöönditesse.

Tutvunud esitatud materjalidega, märgime, et elektritrassi
projekteerimisel ei ole arvestatud Transpordiameti tüüpnõudeid: „Nõuded
tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel“ (edaspidi Nõuded) ning me
ei pea võimalikuks kavandatud lahendusega nõustuda. Materjalide
korrigeerimisel tagada vastavus Nõuetele, muuhulgas viitame
alljärgnevatele mittevastavustele:

1.	Riigitee nr 8 teelõik km 14,00-25,00 on tee ehitustööde objekt
2022-2052 aastatel. Tulenevalt eeltoodust tuleb projekteerimisel arvestada
Transpordiameti tellimusel Selektor Projekt OÜ poolt koostatava tööga nr
P22007 „Riigitee nr 8 Tallinn-Paldiski km 16,7-24,2 Harku-Keila lõigu
eskiisprojekt. II etapp“.  Märgime, et riigiteega nr 8 rööpselt kulgevale
kaabelliinile ja kilbile tuleb leida uus sobiv asukoht väljaspool riigitee
arendusala. Palume kilbile ja kaabelliinile sobiva asukoha osas teha
koostööd Transpordiameti poolse projektijuhiga Hans Keskrand
([email-masked] <mailto:[email-masked]>
; tel. 59819102)
2.	Teega rööpse tehnovõrgu paigaldamine tee muldesse ei ole lubatav.
Tehnovõrgu paiknemise asukoha ja sügavuse osas järgida Nõuete tabelis 1
toodud väärtusi.
3.	Projekti asendiplaanil peavad olema ära näidatud tehnovõrgu
kaugused iseloomulikes kohtades teekatte servast ja/või tee teljest ning
teemaa piirist, avatud kaeve korral ehituskaeviku piirjooned,
ristisuunalistel kinnistel läbiminekutel puurimiskaevikute asukohad ja
piirjooned ning nende kaugused teekatte servast, teemaa ja riigitee
kaitsevööndi piirid, ristumiste aadressid.
4.	Asendiplaani jooniste vormistamisel lähtuda Majandus- ja
taristuministri 17.07.2015 määruse nr 97 „Nõuded ehitusprojektile“ § 10
sätestatut – ehk tööprojekti joonis peab võimaldama mugavat kasutamist
ehitusplatsil ning märkused ja nõuded esitada selliselt, et mitme
projektdokumendi üheaegne jälgimine ei oleks vajalik. Asendiplaani
joonistel tuua vähemalt riigitee kaitsevööndi ulatuses välja tehnovõrgu
paigaldustehnoloogia (lahtine või kinnine meetod), sügavus ning kaitsetoru
nõuded iga trassi lõigu kohta.
5.	Avatud kaevikute (sh puurimiskaevikute) paiknemine peavad vastama
Nõuetele. Avatud kaevikud (sh puurimiskaevikud) ei tohi olla tee nõlva
alumisele joonele lähemal kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte servale
lähemal kui 3,0 m, eriti kitsastes oludes lähemal kui 2,0 m. Avatud
kaeviku serva vähim kaugus kraavi välisnõlvast on 1,0m. Eeltoodud nõude
täitmisel tuleb arvestada tehnovõrgu rajamissügavust ja mulde
varisemisnurka (kaeviku sügavus, varisemisnurk 1:1).
6.	Projekti materjalidele lisada katete taastamise osa. Riigitee
teekatendi konstruktsiooni taastamise projekteerimisel tuleb lähtuda „Tee
ehitusprojektile esitatavad nõuded“ (MKM 09.01.2020 määrus nr 2), tee
ehitamise kvaliteedinõuetest ja projekteerimisnormidest (EhS § 96 lg 3, §
99 lg 4) ning Transpordiameti juhenditest
(https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid).
Avalikult kasutatavatele teedele projekti koostamiseks ja ehitamiseks on
nõutav vastava tegevusala kvalifikatsioon (EhS § 24) ning
projekteerimistingimused riigiteedele annab Transpordiamet.
7.	Teemaal, sh riigiteega ristumistel paigaldada tehnovõrgud kogu
ulatuses kaitsehülssi. Järgida Nõuete tabelis 1 toodud väärtusi.
8.	Ristumiste kohta nii kinnisel kui ka avatud meetodil tuleb esitada
eraldi mõõtkavalised lõikejoonised arusaadavas mõõtkavas (min M1:50/M
1:150). Joonistele tuleb kanda olemasoleva tee ja teekatte kontuur,
olemasolevate ja projekteeritava tehnovõrgu asukoht ja nende sügavused
maapinnast ning teekattest, teemaa piirid, puurimiskaevikute asukohad ja
kontuurid ning nende kaugused teekattest ja/või muldkeha alumisest
nõlvajoonest, kaitsetoru paiknemine. Juhime tähelepanu, et tehnovõrgu
minimaalne sügavus ümbritsevast maapinnast riigiteega ristumisel on min
1,5 m (põhimaanteedel ja arendushuviga teedel min 2,2m). Horisontaalne
mõõtahel siduda tee teljega.
9.	Isikliku kasutusõiguse ala plaanidel tagada vastavus Nõuete lisale
6.  Seletuskirja lisada vastav lõik: Tehnovõrgu riigiteealusele maale
paigaldamise korral peab tehnovõrgu omanik enne projekti realiseerima
asumist esitama Maanteeametile vormikohase taotluse koos projektis
kooskõlastatud asukoha-skeemiga tehnovõrgu paigaldamise ja talumise
lepingu sõlmimiseks (vorm saadaval Maanteeameti kodulehel). Sõlmitud
leping on aluseks riigitee alusel maal projektijärgsete tööde teostamiseks
vajaliku liiklusväliste tööde loa väljastamiseks.

Palume ülaltoodud tagasisidet arvesse võtta ja materjalid viia vastavusse
Nõuetega. Esitada seejärel materjalid uuesti kooskõlastamiseks aadressil
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Lugupidamisega

Triinu Mänd

peaspetsialist

planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 5830 3908

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Hardo Aun <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, November 1, 2023 3:46 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Enefit Connect OÜ projekti kooskõlastamine

Tere

Saadan projekti kooskõlastamisele (taotlus + asendiplaan).

PS! Kui TRAM-i poolt on olemas nõusolek elektri maakaabli trassi osas,
siis saadan ka IKÕ plaanid, ristmevälja joonise ja seletuskirja.

Lugupidamisega,

Hardo Aun

Projektijuht-projekteerija (Elekter, Side, Valgustus)

THS Projekt OÜ

Tel: +372 58009470

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]